Retourneren

Op zoek naar meer informatie over hoe en wanneer je iets kunt retourneren bij matcha.nl? Hieronder vind je alle informatie. Mis je iets, neem dan zeker contact met ons op! Dan zullen we je met plezier verder helpen. Je kan contact opnemen met ons customer relations team op werkdagen van 09:00 uur tot 18:00 uur. We zijn het beste te bereiken via [email protected] of via +31 (0) 23 303 3608 (lokaal tarief).

Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden, omdat het per artikel verschillend is wat je als consument mag verwachten.

Neem alvorens het retourneren van een product contact op met matcha.nl via ons contactformulier, via de telefoon of via de e-mail. We zullen je dan een retourformulier toesturen die je bij je retournering kunt toevoegen.

Heb je een verkeerd product ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! We zullen deze vanzelfsprekend kosteloos omruilen.

Heb je een verkeerd product besteld of bevalt het product niet, dan kun je deze ongeopend en ongebruikt binnen 14 dagen aan ons retourneren. Retourneren kan via bijvoorbeeld de post en dient verstuurd te worden naar onderstaand adres. Bij het plaatsen van een verkeerde order of wanneer je niet tevreden bent met het product zijn de retourkosten voor de kopende partij en kunnen deze, zonder overleg, niet verhaald worden op matcha.nl of Tastea B.V.

Houd er rekening mee dat thee een etenswarenproduct is en dat we daarom extra maatregelen nemen om de voedselveiligheid te garanderen. Wanneer de seal van een verpakking verbroken is, kunnen we een product niet meer retour accepteren. Om redenen van gezondheids- en hygiënebescherming zijn geopende verpakkingen van matcha.nl uitgesloten van herroepingsrecht. Eventuele klachten over het product moeten zo snel mogelijk gemeld worden.

Wanneer je denkt dat er iets kwalitatief mis is met het product, houd dan de verpakking bij de hand. Een van de eerste vragen die we gaan stellen betreft het chargenummer. Wanneer een product niet in de smaak valt is dit geen reden om het product te retourneren, omdat deze kwalitatief niet in gebreke is.  

Voor onze overige non-food producten geldt het wettelijke herroepingsrecht. Accessoires en toebehoren kunnen we enkel accepteren wanneer de verpakking onbeschadigd retour wordt gestuurd. Gebreken veroorzaakt door eigen gebruik kunnen we helaas niet vergoeden of compenseren.

Wanneer je een gift bij je bestelling hebt ontvangen, dien je deze ook retour te sturen. Zo niet, dan verrekenen wij het aankoopbedrag van het cadeau met het te retourneren bedrag.

Wij zullen het geldbedrag binnen 14 dagen na het ontvangen van je retour op je rekening terugstorten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn kunnen niet geretourneerd worden en komen dan ook niet in aanmerking voor restitutie.